Jó rálátásom van mind a városban, társasházi lakásban és családi házban élésre, mind az erdőben élésre, mind a tanyán, állatok mellett élésre. Saját tapasztalatból tudom megítélni mindegyik előnyeit és hátrányait.
Ha egyetlen szóra kellene kihegyeznem, hogy miről szól a városi élet, akkor ez a szó: KÉNYELEM.
Egy jó társasházi lakásban élésnél kényelmesebb élet aligha képzelhető el. Kellemes meleg van a lakásban télen is, akár 26 fok, ha az ember úgy szeretné. Ehhez pedig elég egy kapcsolót elfordítani, nem kell szenet lapátolni, fát hordani.
Van lift, nem kell lépcsőzni. Van teremgarázs, így az autótól csak a liftig kell cipelni a bevásárlást.
Mindig folyik a víz a csapból, ha kinyitjuk. Nem kell hozzá házi vízmű, kút, saját kialakítású vízvezeték meg egyebek. Télen sem fagy el a vezeték. És mindig van melegvíz.
Havat sem kell lapátolni, sem kukát húzogatni, vagy sövényt vágni.
Áramszünet csak nagyon ritkán fordul elő, és akkor sem tart sokáig.
A ház gépészetére, karbantartására, kezelésére, takarítására, biztosítására, a kertgondozásra, felújítási alap kezelésére és ezernyi más, a tulajdonnal kapcsolatos dologra a lakónak nincs gondja. A közös költség befizetésével letudja a maga részét, a többit intézi a társasházkezelő.
Bent a városban minden közel van és elérhető. Boltok, szolgáltatások, szórakozási lehetőségek, orvos, munkahely, iskola. Minden percekre van. És rengeteg közlekedési eszköz között lehet választani, és lehet azokat kombinálni
is.
Mindezek olyan előnyök, ami a legtöbb társasházi lakóban egyáltalán nem tudatosul. Nem gondolják ezeket előnynek, sokkal inkább magától értetődő adottságnak veszik. Pedig a többi lakhatási formánál mindez nem adott, vagy nem ilyen kényelmi fokon, és nem ilyen barátságos költségek mellett.
Egyáltalán nem butaság tehát a városban, társasházban lakni! Minél nagyobbra értékeli valaki a kényelmet és a kiszámíthatóságot, annál jobb alternatíva ez.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.04. 10:54:15
A városi lét fentebb le lett írva. Ami viszont nem lett említve, az az egészségtelen kiszolgáltatott létforma, amiben elvileg minden szolgáltatást megkap az ember, de sem azt nem tudja, hogy mit eszik, se semmilyen lehetősége nincs az esetleges problémák áthidalására. Élelmet legfeljebb pár napra tud tárolni, és ha jön az aktuális világvége hangulat, és elfogy a WC papír, a liszt, vagy a cukor, akkor így járt. További probléma, hogy nem kedvez sem a konstruktív gondolkodásnak, sem a mozgásigény kielégítésének. Ha csak nem jár az ember pénzért konditerembe, hogy felesleges munkát végezhessen, tuti beugró mindenféle urbanizált betegségekhez. Elhízás, szív ér érrendszeri, és légzőszervi betegségek, izom és ízületi problémák, depresszió, ami szem szájnak ingere.
Az igazi jó kompromisszum a nagyközség külső utcái. Ott megkaphatja az ember a városi kényelem túlnyomó részét, de nincs rászorulva a városi szolgáltatásokra meg a nylonkajákra sem. Csupán elhatározás kérdése, hogy milyen létformát választ. Minden van ami a városban, de van lehetőség az alkotásra is, nem kell feltétlenül meghülyülni a jólétben, bár azt is lehet. Igény szerint.
hillsmith 2025.01.05. 11:23:02
Most posztolok egy "miért nem jó a város..." írást. A kettő együtt ad ki valami kerek egészet.
Nightfallivy 2025.01.05. 21:32:20
Falun, egyéb kisebb településeken (lásd mondjuk Baj,Taktaharkány, Üllés, Kéleshalom) szerintem az emberek többsége:
-ÖRÜL, hogy egyáltalán van munkája (legyen az bármennyire rossz) és a területi adottságok miatt ragaszkodni kell a munkahelyhez
-kocsi és jogsi hiánya megnehezíti az életet
-a legközelebbi bolt ki tudja hány km-re van és lehet, a közelben csak mozgóbolt van, ami lehet, hogy drága.
Voltam olyan munkásszálláson, ami kis településen volt. Közelben csak Coop volt, meg dohánybolt és jóéjszakát. Az emberek többsége a környező településre járt boltba. Bent a munkahelyen meg természetesnek vették, hogy aki a kis faluban lakik, az kocsival megy el bevásárolni.
A faluk és községek hátránya még az is lehet,hogy házhozszállítás nem igazán van. Tudom, ez huszadrangú dolog tud lenni.
Mivel én nem tervezek se jogsit, se kocsit, nekem fontos, hogy legyen bolt a közelben. Fontos, hogy ne csak egyetlen egy munkaadó létezzen a környéken, ahonnan ha elbocsátanak, akkor nézhetek ki a fejemből. Fontos, hogy ne csak közmunka legyen helyben vagy a közelben.
Következő összehasonlítási alap a vidéki város vs Budapest. Ahol én laktam (szülőváros), természetes volt, hogy kb este 11-től csak gyalog lehet hazajutni a munkahelyről, bárhonnan. Természetes volt, hogy különféle házhozrendelések nem érhetőek el a szülővárosomban.
Másik összehasonlítás ugye a kertes ház vs kert nélküli lakás:
kertet ápolni kell, ki kell szedni a parlagfüvet és nem biztos, hogy az ember 8-12 órás állómunka után szeretne még gyomlálással és hasonlóakkal foglalkozni.
Annyi előnye van a kertnek, hogy van egy saját zöldrész, ahova idegen nem igazán megy (ellentétben ugye a nyitott parkokkal), lehet termeszteni saját zöldséget, gyümölcsöt.
Lehet kút, a fűtést függetleníteni is lehet úgymond, vagyis ha nincs gáz-villany bármi miatt, akkor ott a cserépkályha meg a többi. Igaz, ahhoz, hogy begyújtson az ember, ahhoz bizony kell fa, amit fel kell hasogatni, stb. :D
Az írás jó. :) Aki nem gondolt bele alapból, hogy milyen városban élni, annak ez gondolatébresztő. :) Már ha nyitott az ilyenekre.
Jut eszembe... panelban lakva azért ha valamelyik lakásban kiüt a tűz, akkor talán más lakásban lakók is érintettek. Azért ez a veszély is ott van. Kertes háznál meg ugye alapesetben csak az az egy ház az érintett, mindenféle téren.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.06. 08:06:43
És most reakció néhány kirívó tévhitre.:
"ÖRÜL, hogy egyáltalán van munkája"
- Nem, a cégek örülnek, ha van munkásuk. Mindenütt vannak a nagyobb cégek mellett kisebb vállalkozások is, de az emberek jelentős részének van saját vállalkozása is. Egyáltalán nincs létbizonytalanság.
"kocsi és jogsi hiánya megnehezíti az életet"
- Nézőpont kérdése. Lehet nélkülük élni, de vele tényleg kényelmesebb. Városban ugyan ez a bérlet, de az csak egy szatyornyi cucc szállítására elég. Vidéken kocsi+futó az esetek többségében a fuvarost is feleslegessé teszik, tehát önellátók az emberek.
"a legközelebbi bolt ki tudja hány km-re van és lehet..."
- Kifejezhető kilométerben is. Nálunk pl.: 0,3, és csak horizontális vetületben. Az messze van?
"faluk és községek hátránya még az is lehet,hogy házhozszállítás nem igazán van"
- Ez a fészen terjed, vagy más jellegű járvány? Tényszerűen rendszeresen rendelek Neten, és válogathatok a futárcégek között, hogy melyik szállítson. Ezen kívül rendszeresen rendelünk kaját. sc/kb 8-10 percere van legalább 4 pizzázó, van választék is, és természetesen kihozzák. Egyébiránt ez nem csak itt nálunk a hegyvidéken van. Az alföldi tanyavilág jelentős része is ugyan így el van látva. Vannak arra ismerőseim, nem a levegőbe beszélek.
"nem tervezek se jogsit, se kocsit"
- Ez hiba. A tudás akkor is tudás, ha épp nem használod. Jelentős mennyiségű álláslehetőségből zárod ki magad, ha nem tudsz autót vezetni. Ez manapság alap. Nem előny ha van, de rohadt nagy hátrány, ha nincs. Ami a munkalehetőségeket illeti, fentebb tárgyaltuk. Tévképzetekben élsz. Van munka bőven, de vállalkozhatsz is (mondjuk ahhoz kell kocsi), meg ha minden kötél szakad, a kert még terem, a panel folyosója meg nem.
"ne csak közmunka legyen helyben"
- Biztosan van még valahol egy-két ilyen falu, de a jelentős többségében már régen nincsenek közmunkások, mert nincsenek munkanélküliek. Leszámítva néhány szellemileg elmaradottat, meg krónikus munkakerülőt, mindenki el tud helyezkedni. A munkakerülők se maradnak sokáig, elmennek Pestre lejmolni, mert vidéken az járja, hogy csak a dolgozónak jár kaja. A naplopónak éhkopp való, és jól is van ez így.
"kertet ápolni kell, ki kell szedni a parlagfüvet"
- Látom még nem ápoltál kertet. A parlagfüzet nem szedik ki, mert egynyári növény. Ha levágod, nem tud szaporodni, mert nem tud magot termelni. Kertekben amúgy sincs, mert ha nem akarsz vele foglalkozni, akkor hétvégén felülsz a fűnyíróra, aztán letolod az egészet és pont. Lesz szép gyeped, de parlagfű szóba se kerül, az az utak meg vasutak mellett van, és természetesen a városi szakaszokon is. Ha akarsz többet is, akkor persze van vele dolog arányosan, de az meg friss gyümölcsöt meg zöldséget hoz. Nem a piacról hozott 3 naposat, hanem 3 perceset. Leszeded, és már eszed is. Más az íze. Igény szerint, de nem kötelező. Akinek a kifogások vonzóbbak, azok a piacosat eszik.
"ahhoz, hogy begyújtson az ember, ahhoz bizony kell fa, amit fel kell hasogatni"
- Meg még lehet vele bográcsozni is, de amúgy a gyújtóshasítás, meg a fafűrészelés szintén egy alaptudás, amivel minden életképes ember rendelkezik. Komolyan. Aki nem tud tüzet rakni az életképtelen. Itt vidéken az embereknek vannak ilyen alaptudásaik, amiket senki sem vesz komolyan, mert ugye mindenki tudja. Ezek az ismeretek csak a városi hibridek életében jelentenek csodát. Itt észre se veszi senki, ha valaki tud tüzet rakni, zárat cserélni vagy sövényt nyírni.
Zárásképp: Városban nőttem fel, költöztem másik városba is, aztán ki vidékre. Nos itt ugyan senki se nyalja ki a hátsóm, de megállok a lábamon, nem érzem magam se tehetetlennek, se kiszolgáltatottnak. Semmilyen olyan szolgáltatást nem veszek igénybe, amit ne tudnék helyettesíteni, és az életforma mozgásra ösztönöz. Jót tesz az egészségnek. Ettől függetlenül bármilyen városi szolgáltatás elérhető, bár tudatosan kerülöm a legtöbbet. Jól keresek, megvehetnék sokmindent, de fával fűtök, saját gyümölcsöt eszek, magam gondozom a gyepet, a gyümölcsöst, az erdőmet, és a magam ura vagyok, nem a szolgáltatók kiszolgáltatottja. Kinek-kinek ízlése szerint. Én többre értékelem a szabadságot, mint a kényelmet, bár azt sem vetem meg.
Nightfallivy 2025.01.06. 13:38:15
Valahogy én akkor is azt láttam, hogy faluban örülni kell a munkának. Igaz, videókat láttam, amikben szó volt arról, hogy xy településen közmunka van és kb annyi.
A boltoknál meg nem akartam km-t írni, mert nem tudom. A 0.3km-re levő bolt az nyilván nincs messze.
A házhozszállításról:
amikor szülővárosomban éltem, akartam volna rendelni kifli.huról. Akkor a szülővárosomba nem szállítottak. Akartam talán Tescoból is házhoz rendelni, szintén nem lehetett. Igaz, ekkor még 2018at írtunk mondjuk. Én ilyenekre gondoltam.
(ui: nem nyugati országrészben van a szülővárosom)
Pontosan tudom, hogy a jogsi hiányával rengeteg állástól esek el. :( (Nem sértésnek szánom.) Szóval, tisztában vagyok vele, milyen hátránnyal is jár a jogsi hiánya.
Bevásárlásnál én hátizsákkal megyek és nem egyszer volt, hogy hátizsák+szatyor volt a vásárlás eredménye és a 10kg lazán megvolt.
Kertet meg ápoltam. Kertes házban éltünk, rendszeresen kellet gyomlálnom, kapálnom. A fűnyírást nem én végeztem. Volt olyan, amikor fel kellett ásni a kertet, merthogy ne nőjjenek a gyudvák. (nem én találtam ki, akkor éppen a szülőm akarta, hogy felássam a kertet) Ja, hólapátolás se maradhatott el télen, már amikor esett a hó.
Amikor kicsi voltam, voltak tyúkok is, termesztettünk babot, zöldborsót, talán uborkát is.
A zárcsere engem érdekel, csak kb soha senki nem mutatta meg.
Köszi mégegyszer a választ.:)
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.06. 18:07:34
"faluban örülni kell a munkának. Igaz, videókat láttam, amikben szó volt arról, hogy xy településen közmunka van és kb annyi."
- A jó munkának mindenhol örülni kell, de úgy általában van munka vidéken is. Nem tudom milyen videót láttál, de vagy régi volt, vagy politikailag motivált, szóval rendkívül demagóg. Én is ismerek mindenszaristákat, akiket ha megkérdezel, éhen akarnak dögleni, de amúgy kilóg a farmerükből a 300.000-es mobiljuk, szóval egyezzünk meg abban, hogy ez bullshit. Az, hogy találni lehet alkalomadtán itt-ott valakiket valahol, akik a nyomorukért mindenki mást okolnak, csak tükörbe ne kelljen nézni, még nem jelenti azt, hogy általános lenne.
"A boltoknál meg nem akartam km-t írni"
- A választ idézem: "a legközelebbi bolt ki tudja hány km-re van"
"akartam volna rendelni kifli.huról. Akkor a szülővárosomba nem szállítottak"
- Ne haragudj, de ez egy vicc akar lenni? Tehát ha egy adott helyen nem tudtál rendelni egy adott szállítótól, akkor abból az következik, hogy általában nincs kiszállítás? Én úgy szoktam vásárolni, hogy azt keresem, amire szükségem van, és kiválasztom a választékból a legmegfelelőbb szolgáltatást. Ha nem szállít a kifli.hu, akkor rendelek a cipó.com-ról. Én mondjuk onnan se, mert vannak dolgok, amiket kizárólag személyesen vásárolunk. Készkaját is csak akkor rendelünk, ha valami miatt felborult a megszokott napirend, és így könnyebb megoldani a hasi hiányérzetet.
"Akartam talán Tescoból is házhoz rendelni"
- Mégis mit? Ugye nem eszed meg azt a redvát, amit ott adnak? Fura kultúra. Én ugyan egyáltalán nem vagyok válogatós, de a kutyámat se mérgezném a tecsós "élelmiszerrel".
"nem egyszer volt, hogy hátizsák+szatyor volt a vásárlás eredménye és a 10kg lazán megvolt."
- Nálam jelentősen eltérnek ezek a dolgok. Évente 4-5 alkalommal megyünk Metróba. Telerakjuk a kocsi csomagterét, aztán hónapokig elvagyunk. Ne valami városi motoros szatyorra gondolj. Van egy passatom és egy C220-asom. Mindkettő kombi. Ezekbe be lehet állni egy városi kocsival, és még marad hely :) . Jellemző, hogy amikor a tömör fa sörpadot vettem, simán befért, csak a hátsó üléseket kellett bedönteni.
"Kertes házban éltünk, rendszeresen kellet gyomlálnom, kapálnom", "Volt olyan, amikor fel kellett ásni a kertet, merthogy ne nőjjenek a gyudvák"
- Nos téged rendesen átvágtak, esetleg pedagógiai céllal szivattak. Ha ugyanis rendszeresen kapálsz, akkor sosem erősödik meg annyira a gyom, hogy gyomlálni kelljen. Amennyiben viszont mégis gyomlálni kell, akkor a gyom kihúzásakor fellazul annyira a talaj, hogy nem kell kapálni. A kapálásnak ugyanis az a célja, hogy részint elvágja a kikelő gyomokat a gyökerüktől (ezt amúgy horolásnak is hívják), másrészt lazítsa a talajszerkezetet, megtörje a kapillárisokat, hogy ne tudjon könnyen száradni a talaj. Ezen felül sosem azért ásunk, hogy ne nőjön a dudva, mert az ellen legegyszerűbb a kasza, vagy a fűnyíró. Ásni azért kell, hogy létrehozz egy laza magágyat, amibe lehet vetni és/vagy palántázni. Elhiszem, hogy dolgoztál kertben, de szerintem semmit sem értettél abból, amit csináltál.
"hólapátolás se maradhatott el télen, már amikor esett a hó"
- Rendkívül jó tevékenység. Friss levegőn némi testmozgás reggeli előtt. Jó étvágyat csinál és hasznos is. Városi verziója: elmenni munkahelyre, az adózott jövedelemből befizetni a közös költséget, amiből a közös képviselő jó pénzért megfizeti a hómunkás bruttó bérét, és hogy ne legyen a végén izomsorvadás, be lehet fizetni egy ÁFA-val bruttósított kondi-bérletre. Lehet, hogy csak én érzek ebben bizonyos abszurditást?
"A zárcsere engem érdekel, csak kb soha senki nem mutatta meg."
- Kell hozzá némi műszaki érdeklődés, kétféle közepes méretű csavarhúzó, meg elhatározás. Van néhányféle zár, de nem atomfizikusok fejlesztették. A beszerelés fordított sorrendű, mint a kibontás. Menni fog. Ilyesmit nem szoktak megmutatni. Egy kamasz már magától is rájön, ha nekiáll, legalábbis itt vidéken.
Nightfallivy 2025.01.06. 20:11:15
Talán úgy lehet legjobban spórolni, ahogy te csinálod: egyszerre jó sokat vásárolni, aztán kész. Mondjuk ez is egy példa, miért is hasznos, ha jogsija és kocsija van az embernek.
Azt, hogy a kerthez, meg az egész kertműveléshez jobban értesz, "helytadok". :)
Nem is tudtam, hogy horolásnak hívják.
Valóban, kertes ház, tanya esetén már azért jobban lehet mozogni és nem feltétlen kell fizetni hozzá.
Én is úgy látom, hogy zárcsere nem olyan nagy ördöngösség, csak ugye alkalmam még nem volt arra, hogy én csináljam.
Motorogre 2025.01.06. 21:04:56
P806 2025.01.07. 05:13:13
a) miért van elég rendes munkanélküliség,
b) miért van sok tízezer külföldi vendégmunkás a nagyobb üzemekben,
c) miért nem igaz maga az állítás?
A hétköznapok azt mutatják, a poszter írásával ellentétben áll a valóság. Lehet (és fogja) tagadni erősen, de a tény ettől még tény. Ahol dolgozom, elég rendes munkaerőhiány van, a cég tulajdonosai billenccsel hordják ki a pénzt, de munkaerő-felvétel, az valahogy nem nagyon van.
A többi sarkításra nincs erőm és időm.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.07. 09:21:13
"nézőpont kérdése, mi a rossz munka"
- Rossz munka az, amit már régóta végzel, megszoktad az előnyeit, és egyre jobban frusztrálnak a negatívumai. Ez csak idő kérdése. A munkára szerintem úgy kell tekinteni, mint jövedelemforrásra. Elég, ha nem fáj, és biztosít egy kényelmes létet. Lehet olyan életformát találni, ami anyagi értelemben olcsón biztosítja ugyan azt a minőséget. Fentebb írtam a hólapátolással kapcsolatban, azon érdemes gondolkodni, mert sokminden másra is igaz. Ha vidéken élsz, és van elegendő helyed, akkor meg tudod venni, és tudod tárolni azokat az eszközöket, amikkel amúgy a megrendelt szakemberek dolgoznak. Azt kell felismerni, hogy egy megrendelt munka esetén ki kell fizetned a szaki kiszállásától a munkadíján át a könyvelési díjától az anyagbeszerzés díjáig, meg a kocsija fogyasztásától a jövedelemadójáig mindent, és ezt a leadózott jövedelmedből teszed. Magyarul, a munkaviszonyod egy napi tevékenységét nagyságrendileg kifizeted mondjuk egy órai tényleges munkáért. Ha a nyolcórás munkád béréből megveszed az anyagot, meg a szerszámot, amije amúgy a szakinak is van, akkor az első munka önköltséges, minden további meg csak anyagba kerül. Ezért is mennek többre vidéken az emberek, még kisebb fizetés esetén is.
"zárcsere nem olyan nagy ördöngösség"
- Nem bizony. És még hasonlóan egyszerű a hegesztés, a darabolás, a locsolószerelés, a festés, a szerszámnyelezés, a fahasítás, a fűrészélezés, a csiszolás, meg még rengeteg minden, ami a maga nemében ingyen elvégezhető, miközben nem érzi magát egy kiszolgáltatott kockának az ember. Az urbanizáció nagyon rossz tendencia azon egyének számára, akiknek nem kellene feltétlenül városban élniük. Talán nem véletlen, hogy jó állással rendelkező értelmiségiek tömegével költöznek ki az agglomerációba, miközben falvakból besomfordált emberek tömegei próbálják letagadni, hogy valaha is jártak vidéken. Az esetek 90 %-ában kiderül a szélsőségesen városfetisisztákról, hogy faluban nőttek fel, csak bevonzotta őket a neonfény, és nem tudnak szabadulni a bűvköréből. Nekem azért van egyedi véleményem, mert vannak saját tapasztalataim mindkét oldalról. Remekül feltalálom magam a városban is, de elég jól ismerem a vidéki életet is. Mondhatni átfogó ismeretek alapján mondom, hogy a városi lét szemfényvesztés.
@P806:
"miért van elég rendes munkanélküliség"
- Úgy tudom, hogy 5 % alatt a foglalkoztatás teljesnek tekinthető. Azért, mert vannak megrögzött munkakerülők. Nincs olyan, hogy tényleg mindenkinek van munkaviszonya, mert nem mindenki akar.
"miért van sok tízezer külföldi vendégmunkás a nagyobb üzemekben"
- Először is sokkal kevesebb van. Másodszor, ha lenne jelentős hazai munkanélküliség, akkor nem lenne rájuk szükség. Van itt egy kis ellentmondás. Azért vannak, mert nincs aki dolgozzon, pedig volna munka. Erről a különböző oldali sajtó teljesen ellentmondásosan nyilatkozik, de a józan logika azt mondja, hogy ha emberek tömegeinek tényleg nem lenne munkája, akkor lenne elegendő közmunkás, és nem teljes bérért foglalkoztatnának közterületen alkalmazottakat, és lenne sorban állás a munkáltatóknál, és nem lasszóval fognák az új belépőket.
hillsmith 2025.01.07. 14:31:20
@Nightfallivy
Örülök, hogy az urbános oldalon állsz! Éppen ezért érdekelne, hogy mit gondolsz a másik posztban foglaltakról, ami azt taglalja, hogy miért rossz a városban élni. Magam ugyanis ezen szempontok miatt hagytam ott a várost.
@P806
Összekeverted a kommentelőt a poszt írójával, de sebaj! :)
Valójában ez a "miért jó a városban?" felütés csak előkészítése volt annak, hogy miért nem jó... amit külön írásba foglaltam.
Nightfallivy 2025.01.08. 13:11:53
És igen, sokszor elég lenne, ha CSAK nem fájna se lelkileg, se fizikailag az adott munka. Talán még most se mondtam volna fel az utolsó operátori munkámnál, ha számomra jó helyre kerültem volna mindig, számomra minimum semleges emberekkel. (Viszont volt, aki ugyanezt a helyet utálja.) A számomra jó helyen ugyanúgy darabszámozni kellett, szóval még azt se lehetett felróni, hogy azért akarnék odakerülni, mert lazsálni akarok.
@hillsmith:
mondjuk az, hogy a városi lét mellett állok ki, nagyban az is hozzátesz, hogy nincs jogsim, nincs kocsim és nekem nem igazán lesz a későbbiekben se opció a jogsiszerzés. Tehát nekem nem opció, hogy 100km-t vezetek Budapest felé a munkahelyre, utána vissza 100km-t. Oké, van busz is. Csak az még több idő.
Mondjuk most nézegetem, hogy a város más területére hogyan lehet eljutni tömegközlekedéssel.
Most egy konkrét: 5,7km-re távolabbra akarnék eljutni. A google térkép szerint 11 perc autóval, 28 perc tömegközlekedéssel, 1 óra és 12 perc gyalog.
Vagy esetleg 12km-re arrébb akarok menni, 27 perc kocsival, tömegközlekedéssel 36 perc, gyalog már 2 és fél óra...
(És akkor itt csak városban közlekedek.)
Voltam már munkásszállón, céges busz vitt a gyárhoz. 1 órás volt az út. Oké, el lehet tölteni az időt valahogyan a buszon. Csak azért más egy környező településről menni dolgozni, meg más helyből menni. De volt, aki még messzebbről járt, valami fél 4kor kelt, hogy 6ra beérjen. Talán fél 4, mire hazaért.
Katasztrófafilmek be tudják mutatni, miért rossz városban lakni: engednéd a csapot, nem jön belőle a víz.
Ha megakad az ellátási lánc (nem jön boltokba áru), akkor szintén gáz van.
(Habár, háborús filmekben is van, hogy ez a téma bemutatásra kerül úgy-ahogy.)
Vagy esetleg elég a covid-ra gondolni. Ott volt ilyen kijárási tilalom. A kertes házban élő ugye kimehet a kertjébe, míg egy lakásban élő hova megy ki?
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.08. 18:11:03
Mindenek előtt nem értem, hogy miért végzel operátori munkát? Nálunk itt vidéken egyszerűen rabszolgának nevezik. Olvastam a kommentjeidet. Tartalmilag elég sok bennük a tévedés, de összeszedettek, meg vannak fogalmazva, vannak benne okok és okozatok. Ha tudsz írni, akkor biztosan meg tudnál tanulni 1-2 jól eladható szakmát. Egy operátori fizetést kényelmesen meg lehet szerezni kisiparosként 8-10 napi munkával, de ha átmenetileg több pénzre volna szükséged, hát vállalhatsz többet is. Egy munkahelyen ez azért sokkal macerásabb.
Az egy tévhit, hogy a munkahelyi fizetés biztonságosabb. Nekem is van munkahelyem. Művezetői állásban vagyok, de van vállalkozásom is, ahol meg geodéziai méréseket végzek. Maszekban átlag 3 nap alatt hozom a munkahelyi havi fizetésem. Ez arra jó, hogy magasról tehessek a munkahelyi baromságokra. Elég öreg motoros vagyok, hogy ne tudjanak könnyen pótolni, meg aztán legfeljebb utána majd 6 napot méricskélek havonta. Jól kiszúrnak velem. A lényeg, hogy maszekban a magam ura vagyok, a munkahely viszont alapjában csak kihasznál. Amíg megy, addig is csak annyit ad, amennyit, a haszon a tulajé, de ha nem megy a szekér, akkor a tulaj nem magát fogja kirúgni, hanem az alkalmazottat. Na én ezért dolgozom épp az utolsó munkahelyemen. Az a hozzáállásom, hogy holnap még bemegyek, meg lehet, hogy jövőre is, de nem ragaszkodok hozzá, újat meg már nem keresek.
A gépkocsis ingázáshoz felvázolt 100 km távolság egy irreális fikció. Ez akkor adódhat, ha mondjuk egy kutatólaborban dolgozol, esetleg valami különleges helyen, egyetemen, színházban, kormányzati intézményben, stb. Aki operátorkodik, annak max 50 km-ként vannak ipartelepek. Ebből következik matematikailag, hogy max 25 km-t kell kocsikázni, és azt sem városban, tehát hamar megy. Én a lakhelyemről 10 km-re dolgozok, és mivel ezt nem városban kell megtennem, nem is tart tovább 7-8 percnél az udvartól a parkolóig. Ennyi idő alatt még a buszmegállóba se érsz le a panel emeletéről. Ebből adódóan az általad felvázolt példák inkább csak a városi lét nyűgjeiről szól, mint sem hogy érvek lennének a vidéki életmóddal szemben. Épp fordítva. Vidéken annyi időt kell a kocsiban tölteni, amennyi idő alatt normál menettempóban oda lehet érni, ahová indultál. A városbnan meg annyit, ameddig kénytelen vagy a dugóban szívni az előtted pöfögö kipufogóját. Akkor is, ha nincs kocsid, és a tömegközlekedéssen kapaszkodsz.
Vannak itt vidéken is, akik ilyen rabszolgatelepekre járnak melózni, van nekik melósjárat is, úgy ahogy leírtad 1-1,5 óra zötyögéssel, de az élelmesebbek összebeszélnek, és felváltva hordják egymást munkába úgy 20-25 perc alatt. A költség így sem több, na de az idő, az bőven megéri. Ráadásul hazafelé még be is tudnak vásárolni, és ezért már nem kell külön elindulni sehová se.
A covid-stori is megért egy misét. Az emberek összejártak sörözni, beszélgetni, jobb volt a társadalmi élet, mint különben. A boltban maszkozni kellett, mert néha ellenőrizhették, de máskor az eladó a saját portáján a vevőjével rohadt jól elvolt álarcosbál nélkül. A falvakban magasról tettek az egészre. Ugyan úgy ment minden a maga módján, mintha semmi se történt volna. Én azt sajnáltam, hogy nem zavartak haza, mert nem vettem fel az oltást. Lett volna dolgom itthon, de sajnos nem szankcionáltak. Nem lett volna aki levezeti a melókat helyettem, így maradt a fenyegetőzés. Én kiröhögtem őket, mert nekem megfelelt volna. Mindig nekem se lehet szerencsém, pedig el is kaptam. Vagy két napig minden keserű volt. Sajnos az irsai Olivér is, és ez kissé megviselt, de nem tartott sokáig. :)
Nightfallivy 2025.01.09. 02:25:14
Végtelen ideig meg nem tudok próbálkozni, támogatás nincs. Ezzel nem sajnáltatni akarom magamat, ezek puszta tények.
Blogot is vezetek. Néha furán tudok fogalmazni egyébként, de talán ez a "máslátásom" miatt is van talán.
Gratulálok a vállalkozásodhoz. :) Legyen sikeres a továbbiakban is!
Igen, lehet, hogy sok tévedés van a kommentjeimben, de ez adódhat abból, hogy különféle "világban" élünk (talán ezt nevezik buboréknak), másik, hogy inkább introvertált vagyok. :D Meg sulisként inkább otthonülős voltam.
Ahhoz, hogy összebeszéljek a munkatársakkal, hogy hordjuk egymást, azért alapfeltétel, hogy jóban legyek velük, vagy simán csak beszéljek velük normálisan ÉS arra menjenek, ahova én megyek.
Legutóbbi operátori munkahelyemen azok, akik ugyanoda mentek, azok busszal mentek. Akikkel jóban voltam, azok céges busszal jártak, vagy helyi busszal.
De egy korábbi munkahelyemen volt rá példa, hogy elvittek kocsival.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.09. 09:08:35
"a hajléktalanság szélén álltam ..."
- Úgy gondolom, hogy ez egy becsülendő tulajdonság. Aki felismeri, hogy tennie kell valamit a saját érdekében, és hajlandó is rá, az az én értékrendemben megérdemli a tiszteletet. Ilyenkor nem az számít, hogy mi a munka, hanem hogy legyen. A többi majd alakul. Amúgy a témában pár napja tettem ki cikket, épp azokat ekézve, akik tőled eltérően gondolkodnak. Ha érdekel, könnyen megtalálod.
"Gratulálok a vállalkozásodhoz. :) Legyen sikeres a továbbiakban is"
- Köszönöm! Mondjuk ezt is a kényszer szülte, mert nálam sem fújt sose hátulról a szél. Szép nagy családom van, és míg felneveltük a gyerekeket, elég komoly lépéseket kellett tenni, hogy ezt komolyabb törvénytelenségek nélkül tudjam finanszírozni. Abban az időben az állam bokros-csomaggal támogatta a fiatal házasokat. Más világ volt, most sokkal könnyebb, csak már kevesen emlékeznek a balos világ realitásaira.
A kommentek tévedéseiről. Nem vagy egyedül. Emberi tulajdonság, hogy amiről az embernek nincsenek, vagy nem elégségesek az ismeretei, azt a képzeletével pótolja, és ez többnyire elég messze esik a realitásoktól. Így születtek a vallások. Én annyiban vagyok talán autentikusabb, hogy magam is városból indultam, és Pesten tanultam. Még ez után is éltem városban, majd később költöztem vidékre. Kipróbáltam kisvárost, nagyvárost, falut. Az életemet jó ideig a lehetőségek motiválták. Nem előítéletből mentem sehová, hanem mert az volt a legjobbnak látszó lehetőség. Az idő múlásával viszont megengedhettem magamnak, hogy az ízlésem szerint válasszak. Így lettem falusi, kellő gyakorlati tapasztalatokkal más irányokba is. Nem szakadtam el teljesen a városoktól. Havonta cc. 2000 km beleszáll a kocsijaimba összesen, de volt már ennél lényegesen több is, és ezek egy része városi forgalomban keletkezik. Nem romantikus emlékekből mondok véleményt a városi létről. Közvetlen ismereteim vannak. Szerintem ha csak valaki nem betonfan, akkor messze jobban jár egy közepes faluval, vagy községgel, mint egy városi létezéssel, de ez tényleg ízlés dolga.
A munkábajárós csapatok nem baráti körök. Elég, ha nem utálják egymást. Hívjuk segítségül a matematikát! Mondjuk legyen az egyszerűség kedvéért négy hetes a hónap.
Négyen, mindenki a saját kocsijával heti váltásban viszi a kollégákat ugyan arról a településről ugyan abba a gyárba. Mondjuk péntekenként megállnak hazafelé valamelyik áruháznál, és bevásárolnak hétvégére. Az ugye összesen melósonként havi 5 út oda-vissza. Busszal járás esetén mindenki 1-2 órával többet utazik naponta, összesen 20 munkanapon, majd szombaton, vagy vasárnap mindenki beül a kocsijába és elmegy bevásárolni. Tehát a következtetés.: Buszozás, + havi négyszeri bevásárlás kocsival + ráfordított idő, VS. havi 5 nap autózás, + csak feltétlenül szükséges időráfordítás + teljesen szabad hétvégék. Hát, én ezen nem sok gondolkodni valót látok.
Nightfallivy 2025.01.09. 16:45:14
Nyilván vannak nálam rosszabb sorsban levő emberek, akik intézetben nőttek fel, stb, megjárták a hajléktalanságot valóban. Láttam olyant, aki intézetben nőtt fel, aztán elmondása szerint hajléktalanszállón volt egy ideig, utána valamikor elkerült munkásszállóra és annál a cégnél dolgozik operátorként, ahol állják a szállását.
Nekem volt, hogy már dolgoztam és fizetés előtt 4 ezer forint összegnyi pénz volt a számlámon. Igaz, azt hiszem csak egy hétvégét kellett várni a fizetésre.
Láttam, hogy más(ok) eltapsolják a pénzt hónap közben, szórják erre-arra, aztán "nyígnak" fizetés előtt, hogy nincs pénz. (Mert mondjuk van 2000 forint és még 10 nap a fizetésig.)
Igaz, ahhoz, hogy én olyan legyek, aki nem szórja a pénzt, sok-sok "nem" kell. Ehhez hozzátartozik az is, hogy ami másnak alap tud lenni, nekem az nincs és számomra nem hiányzik. Ilyen mondjuk A netflix előfizetés, Youtube prémium, kocsi és fenttartása és javítása, a márkás cipő (akár bőr, akár sportcipő) és lehetne sorolni.
Tavaly önfejlesztős könyveket vettem. Tudom, van hova fejlődni. Kissé égő tud lenni számomra, hogy diplomával beállok a láthatatlan szalag mellé, és operátor vagyok. Emellett, nem is gondolom azt, hogy nekem ilyesfajta munka a megfelelő. Postás is inkább lennék (legalábbis jelenleg így gondolom), meg eladó-árufeltöltő is.
Önbizalmamon fejleszteni kell, meg ugye a magánéletbeli, múltban történt dolgokat feldolgozni, stb.
A tévedésekhez annyit, hogy az se mindegy, az ember milyen körökben mozog, milyen hatások érik, milyen a mentalitása-hozzáállása.
Utolsó bekezdés:
itt kiestem. Nekem jogsim sincs. :D Igaz, ebben az esetben én fizethetném az üzemanyag költség felét, hogy a másiknak haszna is legyen abból, hogy elvisz engem is.
Ilyen felvezetésben (te példád) jobban megéri ez a fajta, kocsis megoldás, nem is kérdés.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.09. 19:35:03
"ami másnak alap tud lenni, nekem az nincs és számomra nem hiányzik"
- Kiváló felfogás. Mindig tisztában kell lenni a valósággal. Szükségletek: levegő, víz, étel, öltözék. Igény: lakhatás, megélhetés, létbiztonság. Vágy: minden egyébb ami nélkül meg lehet lenni. Akiben nincs céltudatosság, az nem is ér el semmit. Mondjuk a fogyasztói társadalomnak eszményi alanya. A jövedelmét rövid úton visszaszórja a pénzügyi körforgásba és ezzel profitot generál a tőketulajdonosoknak, meg adóbevételt az államnak.
Jut eszembe: Olvastad Huxley-től a Szép új világot? Ha nem, azt feltétlen pótold. Alapmű.
A többihez egyelőre nincs mit hozzáfűzni. Azt hiszem értjük egymást.
Nightfallivy 2025.01.09. 20:45:54
Az ilyen típusú filmeket szeretem azért. (Tudom, könyvről van szó!) Könyvben is jöhet az ilyen témájú regény, novella.
Mondjuk azért se hiányzik nekem az adott dolog, mert kb. úgy nőttem fel. Úgy nőttem fel mondjuk, hogy nincs klíma. Úgy nőttem fel, hogy külföldi nyaralás a családdal, ismeretlen fogalom volt.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.10. 14:33:39
"nem abban van, hogy az ablaknál ül az illető, mert oda a kamera nem lát el?"
- Nem, az Orwell: 1984 Az is alapmű, de egészen más okból, meg a tökéletes egészhez az Állatfarmot is el kell olvasni. Ne filmen nézd, én láttam, és semmit sem ad vissza az egész hangulatából, meg mondanivalójából sem. A filmen csak történések vannak, de a filozófiáját nem lehet leforgatni. Nem tudom, hogy a Szép új világot leforgatták-e, de abban is elég jelentős a háttérinformáció. Inkább olvass, az az eredeti, az a jó!
Megfigyeléseim szerint nem tesz jót az egészséges világnézet kialakulásának a túl sok pénz. Nagyon kevesen tudják helyesen kezelni a tehetősséget. A legtöbb emberből kijön a sznob, és meghülyítik vele a gyereket is, mert neki meg az lesz természetes. Azt hiszi, hogy a vagyoni helyzet értékmérő, másrészt meg el akar pusztulni, ha nincs a leggazdagabbak között.
Nightfallivy 2025.01.10. 16:46:33
Állatfarmot olvastam. :)
Van olyan film, ami nem mostani, valami Franherter (nem tudom a címet), a könyveket betiltották, olvasni bűn.
Az, ha valaki belenő a vagyonosságba, az szerintem is jellemformáló. Neki az lesz a természetes, hogy külföldi nyaralás, limuzin meg hasonlók vannak. Az én életem is biztos másként alakult volna, ha a pénznek a bőség oldalán álltunk volna.
Van egy kép a pénzről: (remélem linket meg lehet osztani:D)
drpappmiklos.hu/wp-content/uploads/2022/12/12188880_175957649452883_3529303837944286807_n.jpg
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.11. 10:45:56
Bradbury: Fahrenheit 451 Szerintem erre gondoltál. Arról szól a sztori, hogy a könyveket elégetik 451°-on, de a műveltség megőrzésén dolgozó "lázadók" megtanulnak egy-egy könyvet szóról szóra, hogy egy jobb világban újra le lehessen írni. Őket hívják könyvembereknek. Jó kis sztori az is.
"ha valaki belenő a vagyonosságba, az szerintem is jellemformáló"
- Szerintem félreértettél. Én arra utaltam, hogy minél inkább belenő valaki a vagyonosságba, miután neki az a természetes, annál nagyobb szüksége van a jellemformálásra. Mivel hogy ezt nem végzi el vele a pénztelenség.
A képről. Nos ez a kép azt szimbolizálja, hogy mit gondolnak a csórók a vagyonosságról. Ami szintén rajta van, az meg az, hogy ki tanul meg önerőből elérni valamit, míg a másik meg nem, így a segítség elkopása esetén ki esik pofára, és ki fog megállni a lábán. A fák nem nőnek az égig. Aki önerőből eljut oda, ahová más csak segítséggel, az tovább is tud haladni, míg a másiknak akkor kell megismerkednie a valósággal. Nem véletlen, hogy a legtöbb életunt drogos söpredék az újgazdagok közül kerül ki. Az összképet az árnyalja, hogy elég sokan vannak, akik esélyt sem adnak maguknak, mert találnak egy ilyen "magyarázatot", pedig a rosszabb indíttatás nem jelent esélytelenséget, csak nehézséget. Erről sokat tudnék mesélni.
Nightfallivy 2025.01.11. 13:54:33
A kép nekem azt jelenti mondjuk, hogy ha van pénz, könnyebb tanulni. Vegyük az én angoltudásom. Nekem gimiben magántanár kellett volna, aki vezet és segít a tanulásban. De ugye nem volt pénz, szóval maradt minden úgy, ahogy van.
Vagy...ahhoz, hogy az ember nem-budapesti városból felköltözzön Budapestre a tanulmányok miatt, pénz kell. Nekem a helyi fősulit lehetett választani, mert nincs pénz kolira, albérletre, szobára. Az, hogy szociális alapon kap-e valaki koliszobát, az meg megint kérdőjeles.
Vagy mondjuk most, ha keresnék más szakot fősulin/egyetemen, fizetnem kéne a tandíjat. Ez pénz.
Vagy az, hogy önfejlesztős könyveket vegyek, ahhoz is pénz kell, már ha legálisan szeretné az ember megoldani. De ahhoz is pénz kell, hogy könyvtárba beiratkozzak, még ha elenyésző is ez az összeg.
Nekem ez a kép inkább ezt jelenti. Vagy azt, hogy elvégzi a gimit és amiért nincs elég pénze a családnak, kb nem engedik fősulira, mert menjen helyette dolgozni.
Igaz, vannak olyan családok, ahol szintén nincs elég pénz, de küldik tovább a gyereket fősulira/egyetemre, hogy a gyereknek jobb sora legyen, mint nekik.
De amúgy igen, ilyen nézőpont eszembe se jutott, hogy ezt is jelentheti ez a kép, mint amit te írtál.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.11. 18:48:23
"ha van pénz, könnyebb tanulni"
- A tudás nem a pénztől megy az ember fejébe. A pénz arra jó, hogy tudás nélkül is megszerezd a papírt. Aztán majd jön az élet, de az már egy másik fejezet.
"magántanár kellett volna, aki vezet és segít a tanulásban. De ugye nem volt pénz"
- Amikor az egyik lányom tanulta az angolt, a nejem próbált neki segíteni, ezért otthon a maga erejéből tankönyvek meg tanár nélkül megtanulta annyira, hogy a végén elment a lányommal együtt, és ő is levizsgázott középfokon. A tananyag, meg az anyanyelvi angol filmek ingyen volt a neten. Azóta japánul meg olaszul tanul. Ez lett a hobbija.
"ha keresnék más szakot fősulin/egyetemen, fizetnem kéne a tandíjat"
- Szerintem kár az idődet meg a pénzt ilyesmire pazarolni. Van egy diplomád, és felnőttképzésben államilag támogatva megtanulhatsz valamilyen szakmát, ami esetleg amúgy is érdekel. Olyat, amit tanulhattál volna középiskolában is. Mondjuk olvasószolgálatos könyvtáros, kirakatrendező, színházi ügyelő, hasonlók. Előtte persze szét kell nézni, hogy melyikkel tudsz adott helyen munkába állni, de jó lehet a kézművesség, vagy a népművészeti irány is. Vannak mindenféle vállalkozások, amik például könyvtáraknak óvodáknak meg iskoláknak szolgáltatnak mindenféle programokat. Elég jól mennek. Nálunk a feleségem vezeti a könyvtárat, és rendszeresen szerződik ilyen előadókkal a legkülönfélébb témákban. Biztosan találnál kedvedre valót, de az se lehetetlen, ha betagozódnál valamelyikhez. Csak ötlet.
"önfejlesztős könyveket vegyek, ahhoz is pénz kell"
- A világ egyik legnagyobb lenyúlása. Olyan, mint könyvet venni arról, hogy hogyan kell meggazdagodni. Van annak a pénznek jobb helye is.
Nightfallivy 2025.01.12. 16:24:48
Na igen, én is nézhettem volna angolul filmeket, meg olvashattam volna cikkeket angolul, de belémégett, hogy én sült kacsa vagyok angolból...Nekem angollal való foglalkozás inkább szenvedés volt, mint jutalom és élvezet.
Diploma megszerzése közben én féléveket csúsztam, a szakmai gyakorlat hiánya miatt. Ugye, a suli nem adott gyakhelyet, egyedül kellett keresni gyakorlati helyet. De az leginkább Budapesten volt... Szóval csúsztam. Azt hiszem, azért nem tettem passzívra az adott félévet, mert nem tudhattam, hogy nem-e mondjuk áprilisban találok magamnak helyet?
Szóval, államilag finanszirozott félévek száma már nem tesz ki egy másik képzést. Talán csak akkor, ha 2-3 félévesről van szó.
Mondjuk ez az előadó dolog elég ötletes. Érdekel is az előadás amúgy. :D :)
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.13. 09:00:36
A másik poszt alatt írtam az imént. Ne felsőfokú átképzésben gondolkodj, mert az neked zsákutca is, meg költség is. Kerülj be egy érettségivel végezhető munkahelyre, mert ott diplomásként te leszel a befutó, azután majd a cég saját pénzen beiskoláz a megfelelő képzésre, aminek az idejét tanulmányi szerződés szerint majd le kell dolgozni, de financiálisan neked ingyen van. Ez mindenképp csak a próbaidő után fog bekövetkezni, nem mélyvíz, nem kell megijedni.
Ha az interjútól van gyomorgörcsöd, és mindenképp szeretnél optikai tuningot alkalmazni, Vedd figyelembe, hogy döntéshozó helyzetben mindig a 45 felettiek vannak. A gesztenyebarna természetesnek ható hajszín, és a nagyon diszkrét smink jó beugró. A kiöltözés nem jó jel, de a hanyagság még rosszabb. Azt kell sugallnod, hogy érdekel a munka, ezért próbálsz jó benyomást tenni, de vannak még lehetőségeid. Nem különösebben rendít meg, ha ez nem jön be.
Nightfallivy 2025.01.13. 15:16:00
Arról hallottam, hogy ha látják a jelöltön, hogy nagyon akarja a munkát, akkor az rossz pont.
Nyilván más a helyzet, ha 1 évre még elég a tartalék, vagy "2 hét és irány az utca" a felállás.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.13. 18:02:14
"ha látják a jelöltön, hogy nagyon akarja a munkát, akkor az rossz pont"
- Ez azért nem ilyen egyszerű. Gondolkodni kell a másik fejével. Ha te ülnél az ő helyén, mire gondolnál, ha azt látnád, hogy valakinek mindenáron kell a munka, vagy inkább csak izgalmasnak találja a kihívást. Az első esetben saját magad értékeled le, mert ha annyira kell, elvégzed te kevesebbért is. A másodikban viszont lelkes vagy és érdeklődő. Ha nem vesznek fel, majd dolgozol a konkurenciának. Jó az nekik? Sosem találod ki a helyes választ, ha nem képzeled bele magad a másik helyébe.
Nightfallivy 2025.01.13. 19:35:07
Mire gondolnék? Talán arra, hogy egy értéktelen dolgozó vagy egy olyan valaki, akinek el kellene mennie lélekgyógyászhoz és bogyókat kellene szednie (igaz, a bogyókat nem a lélekgyógyász írja fel).
Interjúztatóként nyilván az a jobb, ha valakit érdekel az adott álláshirdetés.
F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2025.01.14. 07:40:46
"Mire gondolnék?"
- Felesleges időrabló tevékenység ezen lamentálni. Először is egyelőre van ennél sokkal fontosabb problémád, tehát ez pótcselekvés. Másodszor pedig, ha egyszer eljutsz odáig, az oda vezető úton pontosan meg fogod tudni, hogy mire kell gondolnod. Ez nem a jelened problémája.
Az interjúztató két dologra kíváncsi. 1, A személyiséged magfele-e a feladatnak, mennyire lehet hosszútávon számítani rád? Milyenek az ambícióid? 2, Az ismereteid elegendőek-e, vagy legalább könnyen elsajátítod-e a munkakör betöltéséhez? Nem mosolyt keresnek, nem manökent, nem illatozó dámákat, nem külsőségeket. Azt kell megértened, hogy az interjúztató is alkalmazott. Ha nem a megfelelő emberekkel tölti fel az állásokat, akkor le lesz cserélve. Pont. Nem a saját ízlését fogja kiszolgálni, hanem a munkáját végzi. Ezek profik. Nem fogod tudni félrevezetni trükkökkel, de jól lejáratod magad, ha egyértelműen megpróbálod. Senki se szereti, ha megpróbálják hülyének nézni. Őszintének kell látszani, kellően érdeklődőnek, de mértéktartónak. Egy üzleti eladóhoz sem úgy mégy oda, hogy neked ez a cucc az életed árán is kell. Mennyit adjál érte?
Nightfallivy 2025.01.14. 15:41:30
Mondjuk szerintem szimpátia is lényeges lehet egy interjú során.