A Wartburg 5. hónapja teljesít nálam szolgálatot. Ezalatt az alábbi javításokat kellett elvégezni:
- Bal oldali küszöb kilakatolása elöl és hátul. Ezt magoldottam magam, vastelepen vásárolt 0.8 mm-es acéllemezből kivágva és profillá hajtogatva a szükséges részeket. Ezeket egy pálcás hegesztővel rögzítettem, és alvázvédővel konzerváltam. Egyelőre tökéletes.
- Olajgomba csere. Ez a motor tetején egy csavarnak látszó bigyó, amin van egy elektromos csatlakozó. Megadta magát, folyt belőle a motorolaj. 1700 Ft volt a cseredarab - mert hogy van hozzá gyári új!
- Hűtőfolyadék csere, még a hidegidő beállta előtt. Annyira szutykos volt a hűtővíz, hogy ötször egymás után ki kellett öblítenem. Utána viszont megszűnt a motor túlmelegedési hajlama, és a már hűtőventillátor is magától bekapcsolódik, amikor kell.
- Váltóolaj utántöltése. Jó két liter hiányzott a négyből. Utána ismét könnyen kapcsolhatók a fokozatok, és megszűnt a recsegés.
- Vonóhorog elektromos csatlakozófejének cseréje, újrakábelezése. Magam csináltam, megvolt úgy 3 ezer forintből.
- Leszakadt a kipufogó hátsó dobja, szó szerint. Komplett kipufogórendszert cseréltem, ez mindenestől 40 ezer Ft volt, és bő két óra alatt kicseréltem.
Egyéb meghibásodás eddig nem volt. Kb. 1500 km-t mentem az autóval 5 hónap alatt, de ez alapvetően 2-3 km-es távokból tevődik össze, mivel jellemzően itt helyben, a hegyen használom.
A kipufogócseréről vannak kéznél képeim, mivel ezt most csináltam.
Ez a leszakadt, foltozott hangtompító. Ez az autó éppen 30 éves, úgyhogy nagyon nem lepődtem meg.
Egymás mellett a régi és az új elemek.
Az eredmény viszont magáért beszél. Az autó a korábbi rallys dübörgés helyett csak duruzsol.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.