A városból a természetbe

2021. március 30. 11:47 - hillsmith

Kell nekem utánfutó?

Nem állítom, hogy utánfutó nélkül nem lehet élni, sőt. Egészen idáig sikerült megoldanom. Azonban tény, hogy sokkal, de sokkal könnyebb vele a szinte hetente felmerülő ide-oda cuccolás.

Mivel pedig hosszú távon tervezem megtartani a tavaly vásárolt utánfutót, így egy kis felújításon esett át. Íme:

img_20210330_083227.jpg

Elég csinos lett, de igazából nem az esztétikum miatt festettem át, hanem mert a korrózió már elkezdte rágni. Még csak felületi rozsda volt, de ha ilyenkor nem lép az ember, akkor pár év alatt elenyészik az egész.

img_20210325_135748.jpg

Összességében nem olcsó móka birtokolni még egy ilyen kisméretű utánfutót sem. Megéri?

Esete válogatja. Ez az utánfutó többe került nekem használtan is, mint a Wartburg. Jelenleg bő negyedmilliós mínuszban vagyok vele: a vételár, a tulajdonba vételi költségek, a felújítására költött pénz, adó, biztosítás van a mérleg egyik serpenyőjében - a használatával megspórolható fuvardíjak és az azonnali mobilitás lehetősége a másikban. Fél év alatt kb. 50 ezer forintnyi fuvardíjat spóroltam meg vele, így nekem 3-4 év alatt lenullázódik ez a befektetés, és ha tovább használom, onnantól "hasznot termel". (Vagy ha eladom, akkor bevételt.)

Ráadásul ezen a vidéken gyakori a szívesség-viszontszívesség esete, és akinek utánfutója van, az mindig számolhat vele, hogy megkérik, ugyan nem szállítana-e ezt-azt szívességből. Ami aztán nem marad viszonzatlan. Így van pénzben nem kifejezhető haszna is a holminak.

A legnagyobb közvetlen előny számomra az, hogy ezentúl nem a városi kocsit használom teherszállításra. Azt ui. már eléggé megviselte, és nehezen eltűntethető nyomokat hagyott az utastérben a sok cuccolás.
A faoszlopoktól a vízvezetéken át a virágföldig mindent vitt már. Itt éppen kályhaépítéshez kaolinport:

img_20201003_152403.jpg

Vízvezetékcsöveket:

img_20200921_083104.jpg

Takarmányt:

img_20200529_092357.jpg

Mégiscsak jobb, ha bizonyos dolgokat autókímélő módon tud vinni az ember. Itt pl. kőzúzalékot.

img_20210301_153928.jpg

Vagy cserépkályhát.

img_20201106_074540.jpg

Vagy ha úgy adódik, egy komplett tyúkólat.

img_20210301_143113.jpg

Vagy faanyagot, OSB lapot. Mikor mit.

img_20210325_120731.jpg

A fenntartási költségek pedig viszonylag alacsonyak. Adó, biztosítás kb. 11 ezer forint évente, plusz a műszakiztatás díját éves szintre visszaosztva összesen évente úgy 15 eFt-ba kerül a birtoklás, jelenleg. Persze lehetnek szervizköltségek is. Ez pl. egy fékezett utánfutó, így karbantartandók a fékek, fékbetétek, a működtető mechanika, meg persze időnként gumiabroncsot sem árt cserélni - ezek azonban 10 évben egyszer felmerülő költségek.

Ezért akinek évente több, mint 15 ezer forintnyi fuvart megspórol az utánfutó, és van hol tartania, annak megérheti venni egyet. Már ha van vonóhorga az autón. Mert új vonóhorgot felszerelni egy autóra drága (150 eFt körül), és újra is kell műszakiztatni miatta a kocsit.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://escapeplan.blog.hu/api/trackback/id/tr4816484898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
A városból a természetbe
süti beállítások módosítása