2020 októberében történt, hogy sokadik alkalommal ért le fémes csikorgás mellett a városi kiskocsink alja a nyomvályús, köves hegyi földúton. Akkor döntöttem úgy, hogy a kis Citroen C3 többé nem járhat ezen az úton, különben szétesik.
Átnéztem a használtautó kínálatot. Lada Niva volt a célszerű választás, de 600 ezer forint körüli áron csak széthasznált, felújításra váró példányok voltak. (Az azóta eltelt 5 hónap alatt kb. 20%-ot emelkedtek az árak...)
Böngészés közben ismertem fel, hogy
- Léteznek még ép állapotban lévő Wartburgok.
- Ezek mai szemmel nézve magas építésű, jó rugózású autók, amiknek az alján semmi sincs, ami fennakadna egy-egy úthibán, rögön, kövön stb.
- Olcsók.
- De furcsa módon rengeteg alkatrész vásárolható még hozzájuk, töredék áron.
A felismért követően nem sokat válogattam, az első elérhető ilyen autót megvettem, 190 ezer forintért, egy év műszakival, két garnitúra kerékkel. Hatalmas csomagtere annyira bevált, hogy rögtön előlépett víz- és takarmányszállító autóvá, leváltva a jobb sorsra érdemes kis Citroent. (Az megmaradt városba járós autónak.)
A képen látható mennyiség a csomagtartóból került elő. De fér még az utastérbe és a tetőcsomagtartóra is.
És ha már szállítás, akkor lett hozzá mindjárt egy utánfutó is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.